Klinkerwerken bijna afgerond !!!

31-08-2021

De voorbije weken en maanden werd ijverig gewerkt in en (vooral) rond het lokaal.
Zo werd de volledige zone onder het nieuwe afdak beklinkerd. Ook tussen de wadi’s en het lokaal werd een klinkerpad aangelegd. Samen goed voor 2 stevige werkdagen.

De werken startten met het uitgraven van – alweer – geel zand. Gelukkig kon Scouts Geleeg rekenen op de steun van de Immerthoeve en ILW, oftewel Immertse las- loon- en landbouwwerken.
Immerthoeve en ILW zetten mankracht, graafmachines, traktoren en karren in om grond af te voeren, en om het klinkerbed te nivelleren.

De avonden vóór de grote klinkerwerken tekende het bouwteam present om 74 meter boordplaatjes te installeren.

Vervolgens werd de zone onder het grote afdak in 1 keer aangelegd. Een 15-tal medewerkers trotseerden regenweer en een stevige wind, en na een klinkermarathon van zo’n 17 uur kunnen (moeten) ze trots zijn op het resultaat: een mooie ‘SGL-puzzel’!

Enkele weken later werd het pad tussen het lokaal en de wadi’s aangepakt. Hier is gebleken dat ‘oefening’ effectief ‘kunst’ baart.
De werken werden in een recordtempo aangepakt en rond 17u00 werd de laatste steen gelegd. Enkel aan de wadi’s moet nog wat afwerking gebeuren.

Tijdens de 2 werkdagen werd in totaal 41 m³ aan stabilisé en split verwerkt. En op een keer zijn we gestopt met het aantal klinkers te tellen. Wat we zéker weten: het waren en méér dan genoeg…

Voor het slijpen van de klinkers kon Scouts Geleeg alweer rekenen op de logistieke steun van Tuinaanleg Gert Kwanten NV. Gert leende ons – het begint een gewoonte te worden – zijn professionele klinker-slijpmachine.

Hartelijk dank aan alle medewerkers, de mensen die voor eten zorgden, Tuinaanleg Gert Kwanten NV , De Immerthoeve en Immertse las- loon- en landbouwwerken.

Wil je het resultaat van de werken bezichtigen? Neem dan snel een kijkje in ons foto-album!